A Tisza átláthatósági javaslatokat fogalmazott meg.


Eltűnhetnek az alkoholos reklámok a fővárosi cégek felületeiről

Keszthelyi Dorottya (DK) előterjesztése alapján az alkoholos italokat népszerűsítő reklámok korlátozása a Fővárosi Önkormányzat drogstratégiájának fontos eleme. Dorottya hangsúlyozta, hogy céljuk, hogy a fővárosi cégek hirdetéseiből eltűnjenek az alkoholtermékek. Ezt a kezdeményezést példaként emelte ki, amely lehetőséget ad arra, hogy a főváros vezető szerepet töltsön be az országban, és a cégek is pozitívan reagálnak erre a változásra.

Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom képviseletében, arra hívta fel a figyelmet, hogy Radics Béla (Fidesz) legutóbbi módosító javaslatában felbukkant egy kocsmalobbi, amely lehetővé tenné az alkoholos italok reklámozását a vendéglátóhelyeken.

Porcher Áron (Tisza) kifejezte háláját Keszthelyinek, amiért befogadta a módosítóját, és hangsúlyozta, hogy a téma rendkívül fontos számára. Úgy véli, hogy Budapest utcái évek óta tele vannak "megtévesztő, gyűlöletkeltő, valamint alkoholt és szerencsejátékot népszerűsítő" üzenetekkel. Szerinte a 2024-es Fidesz-kampány volt a mélypont, de sajnálatos módon "mára ezt is sikerült alulmúlni." Ezek a jelenségek különösen aggasztóak, hiszen Magyarországon mintegy 800 ezer ember küzd szerencsejáték-függőséggel vagy annak kockázatával, emellett több mint 2 millióan szenvednek alkoholfüggőségben. Porcher hangsúlyozza, hogy ezek a problémák rendkívül negatív üzeneteket közvetítenek a társadalom felé.

Nem elfogadható, hogy a magyar állampolgároknak a saját hazugságaikkal kell szembesülniük a közterületeken, a televízió képernyőjén és még a postaládáikban is.

- mondta. Szentkirályi Alexandrának címezve elmondta, hogy ideje belátniuk, hogy a kormány kommunikációja "nem jó."

Kiss Ambrus tisztázta, hogy meglévő szerződéseket ezzel megszüntetni nem tudnak, viszont az új szerződéseknél már figyelembe tudják majd venni a közgyűlés döntését.

Related posts