Összeütköztem egy BMW-vel, és elképzelhető, hogy a zebra felfestése játszott közre a balesetben?

A héten volt egy ráfutásos balesetem Budapest belvárosában. Egy 7 éves BMW X5-tel voltam. Az autó épp most volt a márkakereskedében szervizelve, a prémium téli gumik is pár hónaposak voltak. Nagyjából 40-50 km/h-val mehettem a Rákóczi úton este 7 körül a forgalom dinamikájának megfelelően. A koncentrációm már nem volt a toppon, mivel aznap összesen már legalább 500 kilométert vezettem, fáradt is voltam.
Az egyik gyalogátkelő után hirtelen megállt előttem a sor és már nem tudtam elkerülni az ütközést. Hiába jelzett be az ütközésre figyelmeztető jelzés, hiába tapostam a féket, nekiütköztem az előttem lévő autónak, ami így nekiment az előtte lévőnek. A dominó hatás miatt végül négy autó volt érintett a balesetben. A felelősségem elismertem. Rendőri intézkedés nem történt, a helyszínen rendeztük a kárbejelentést online.
A helyszínen próbáltam alaposan átgondolni, mi is történt pontosan, hiszen már korábban is belekerültem hasonló közlekedési helyzetekbe, és eddig mindig sikerült elkerülnöm a baleseteket. Különösen megnyugtató volt, hogy az autómban van egy figyelmeztető vezetői segédrendszer, ami eddig segített. Amikor elkezdtem fékezni, azonban azt tapasztaltam, hogy az autó mintha nem is akarna megállni, és úgy éreztem, mintha megcsúszna az úton.
A kocsim mögött hagyott féknyom egyenesen a felfestett zebrára vezetett. A festék itt körülbelül 9 méter hosszú, és annyira vastagon van felhordva, hogy a felülete szinte tükörsimává vált. Úgy vélem, hogy ez hozzájárult ahhoz, hogy az autó megcsúszott, és egyszerűen nem tudtam időben megállni. Van ebben ráció? Elképzelhető, hogy ezek a vastag, sima felületű felfestések tényleg veszélyt jelentenek a közlekedés szempontjából?