A BYD szegedi beruházása időben halad, és a 30. héten izgalmas fejlemények történtek. Az új üzem építése folytatódik, és a tervek szerint minden a menetrendnek megfelelően zajlik. A helyi közösség is egyre inkább érdeklődik a projekt iránt, ami új lehetős

A BYD szegedi gyárának termelése később indul, azonban a helyzet váratlan fordulatot vett, és most már biztos, hogy nem csúszik. Eközben az Audi jelentős előrelépést tett, míg az egri ZF-nél jó hírek érkeztek. Összegyűjtöttük a hét legfontosabb eseményeit a járműipar világából; a kiemelt linkekre kattintva részletesebben is tájékozódhat az egyes témákról.
A 30. hét legizgalmasabb hírét az érintett megcáfolta: a Reuters értesülése szerint a kínai BYD a szegedi beruházás helyett a török gyár termelésének felpörgetésére koncentrál, ám ezt a cég cáfolta. A BYD álláspontja szerint a terveknek megfelelően, az év végén kezdődik a gyártás a szegedi létesítményben.
A hazai autóiparban örömhírt hozott az Audi: Győrben legyártották az ötmilliomodik példányát a híres EA211 motorcsaládnak. Ez a különleges darab egy Q3-as modellbe kerül beépítésre, így a gyártás helyszínén marad, tovább erősítve a magyarországi autógyártás hírnevét.
A győri hírek között figyelemre méltó eseményként emelkedik ki, hogy a Nemak munkatársai jelentős eredményeket könyvelhetnek el. A figyelmeztető sztrájkjukat követően sikerült konstruktív párbeszédet folytatniuk a 2025-ös béremelés ügyében, valamint egy új, közösen kidolgozott munkarend kialakításáról is megegyeztek.
Pénteken jelentős mérföldkőhöz érkezett a hazai munkaerőpiac, amikor a J-Star beruházása bejelentésre került, amelynek következtében kétszáz új munkahely létesül Kaposváron. Ez a lépés nem csupán a helyi gazdaság fejlődését segíti elő, de a munkaerőpiac dinamizálásához is hozzájárul. Ezen kívül, a költségcsökkentési stratégiákat kidolgozó ZF is kedvező híreket hozott, mivel a termelésének egy részét Egerbe tervezi áthelyezni, ami szintén pozitív hatással lesz a régió munkaerőpiaci helyzetére.
A Robert Bosch Automotive Steering Kft. maklári gyárában új mérnöki csapat kezdte meg működését "MrP series support team" néven, amely közvetlenül a gyártósor mellett segíti a fejlesztést és problémamegoldást. A szorosabb együttműködés eredménye már az első évben kézzelfogható: 200 ezer eurós megtakarítás a selejtek csökkentésének köszönhetően.
Az Európai Autógyártók Szövetsége, ismertebb nevén ACEA, a júniusi és az első féléves autópiaci statisztikák alapján némileg aggasztó jeleket mutatott: az elektromos járművek elterjedése nem halad olyan ütemben, ahogyan azt várták. Bár a kontinens e-autópiaca bővül, a fejlődés üteme lassú. Az Egyesült Államokban sem áll jobban a helyzet, ahol az LG szerint az akkugyártás elektromos autókhoz már nem tűnik jövedelmező üzletnek.
Ha már az akkumulátorok világába merülünk: a héten napvilágot látott, hogy a 2025-ös év első felében a CATL továbbra is kiemelkedő dominanciával bír ezen a piacon. Ráadásul a BYD-val együttműködve a két kínai vállalat szinte megdöbbentő mértékben uralja a szegmenst.