Műfajt formált, de most mégis eltűnhet ez a jármű.
A legfrissebb információk alapján jövőre végleg eltűnik az MG 5, amely eddig az európai piacon az első tisztán elektromos kombiként tündökölt. Az utód nélküli búcsúzás pedig azt jelenti, hogy ez a modell már nem fogja folytatni a pályafutását.
Az MG 5 EV 2020-ban debütált Nagy-Britanniában, új utakat nyitva a kombi karosszéria hívei előtt, akik az akkumulátoros elektromos autók előnyeit is szeretnék élvezni. Ezzel a modellel a gyártó egy innovatív alternatívát kínált, amely ötvözi a praktikus dizájnt a környezetbarát közlekedés előnyeivel.
Azóta számos követőre tett szert: a tömegpiacon megtalálható a Peugeot e-308 SW és az Opel Astra Electric Sports Tourer, amelyek közös platformra épülnek. Két méretosztállyal feljebb pedig a VW ID.7 Tourer tűnik fel. A prémium szegmensben az Audi A6 e-tron Avant és a BMW i5 Touring is képviselteti magát, míg a Porsche Taycan Sport Turismo és Cross Turismo modellek is erősen a kombik világába tartoznak, még ha egy kicsit hunyorítva is tekintünk rájuk.
A vásárlói közönség talán még köszönetet is mondhatna az MG 5 EV-nek, amiért új irányt mutatott az elektromos autók piacán, ám a valóságban inkább elfordultak tőle. A brit importőr szerint, amint az MG4 debütált, drámai módon csökkent a kereslet a praktikus, ám kétségtelenül unalmasabb villanyos kombi iránt.
Az AutoExpress beszámolója szerint az MG4 mellett az MG ZS EV hamarosan érkező utódja is tovább gyengítette a kombi pozícióit, és ha ez nem lett volna elég, 2025 folyamán egy új, felsőbb kategóriás elektromos SUV-ot készül bevezetni Európában az MG Motor.