Érdekes hírek láttak napvilágot a jugoszláv autómárka újjáélesztésével kapcsolatban!

Fotó: Getty Images - A Yugo egy példánya 2017-ből, pedig 2008-ban leállították a gyártását, most a kisautó 2027-ben feltámadhat
Bemutatták a Yugo új prototípusát, amelyről már az év elején kiderült, hogy visszatér a köztudatba. Az újjászületett háromajtós ferdehátú kisautó legfőbb célja, hogy a lehető legolcsóbb árkategóriában maradjon – számolt be róla az Autónavigátor.
Február végén már jelezték a Yugo visszatérését, de akkor még nem tudtunk meg konkrét részleteket, csupán egy rajz került elő. A Darko Marčeta és Prof. Dr. Aleksandar Bjelić által jegyzett Yugo jelenleg még csak egy kicsinyített, statikus prototípus formájában létezik, de a hírek szerint a 2027-es belgrádi expón már egy igazi, működő példányt mutatnak be.
Miután a 2008-ig gyártott háromajtós kisautó egy harmadik féltől származó platformra épült, a jövőbeni modellek esetében is hasonló megoldással tervezik a gyártást. A belső égésű motor beszerzését is külső beszállítóra bízzák. Az új Yugo mind manuális, mind automata váltóval elérhető lesz, sőt egy elektromos változat kifejlesztése is a terveik között szerepel. További részleteket szeptember 15-én fognak közzétenni, és ezen a napon a sportváltozat bemutatása is várható.
Az eredeti Yugo-t a Zastava gyártotta, amely évtizedekkel ezelőtt csődbe is ment.
A Zastava 1980-ban indította el a Yugo gyártását, amelyet a kragujevci üzemében szereltek össze, miközben az alkatrészek különböző jugoszláv tagállamokból érkeztek. A Yugo egy háromajtós hatchback volt, amely öt utas kényelmes szállítására is alkalmas. A modell a Fiat 127-es licencének felhasználásával készült, és elsősorban a keleti blokk piacain terjedt el, de eljutott az Egyesült Királyságba és az Egyesült Államokba is. A Jugoszláv háború kitörésével a gyártás zökkenőkhöz jutott, és az import is drasztikusan lecsökkent a szankciók következtében. A 2000-es évek elején a modellt megpróbálták megújítani, ám végül 2008-ban a gyártás véglegesen leállt.