Az európai autóexport az Egyesült Államok irányába továbbra is kérdéseket vet fel, és a jövője egyelőre ködösnek tűnik.


Bár az EU és az Egyesült Államok júliusi vámmegállapodása már megszületett, az autógyártók és logisztikai cégek továbbra is bizonytalanságban élnek. Még mindig nem világos számukra, hogy mikor és milyen mértékben mérséklődik a jelenlegi, magas importvám.

A Wallenius Wilhelmsen, amely az egyik legnagyobb autószállító flottát üzemelteti, bejelentette, hogy az amerikai vámokkal kapcsolatos bizonytalanság továbbra is komoly kihívásokat jelent az európai autóexport számára. Bár az Európai Unió és az Egyesült Államok július végén megállapodtak arról, hogy a legtöbb európai termék, így az autók importvámja is 15 százalékra csökken, ez az intézkedés az autókra még nem került bevezetésre.

A megállapodás előtt Donald Trump jelentős lépést tett az autók vámjának 27,5 százalékra emelésével. Habár a tárgyalások során arra ígértek, hogy ezt a mértéket csökkenteni fogják, az elnöki rendelet, amely ezt hivatalosan elrendelné, még mindig nem került kiadásra. Ennek következtében a BMW, a Mercedes-Benz és a Volvo Cars kénytelenek a magasabb tarifát figyelembe venni a tervezett költségeik során.

Lasse Kristoffersen, a Wallenius vezérigazgatója szerint az év elején a gyártók felgyorsították a szállításokat a vámemelés előtt, míg a második negyedév elején inkább visszatartották az exportot. A negyedév végére azonban a szállítási volumenek ismét növekedtek, miközben mindenki kivárja a végleges döntést - írja a Reuters.

Related posts