A közlekedési lámpa fénye kialudt, és ezzel együtt a német kormánykoalíció sorsa is megpecsételődött. A Mandiner cikke rávilágít arra, hogy a politikai irányvonalak és a koalíciós partnerségek milyen gyorsan megváltozhatnak, ha a közlekedési rendszerek je


Az év Németországban korántsem volt unalmas, azonban az Európa-bajnokság után beköszöntött rövid uborkaszezon után szeptemberben valóban felgyorsultak az események.

Rögtön a hónap első napján választásokat tartottak Németország két keleti tartományában, Türingiá­ban és Szászországban, később szeptember 22-én pedig a szintén keleti Brandenburgban.

Az SPD Szászországban az ötödik pozíciót foglalta el 7,7%-os eredménnyel, míg Türingiában a negyedik helyen végzett 8,2%-kal. Brandenburgban viszont sikerült győzelmet aratnia, ahol 26,2%-ot ért el. Ehhez azonban szükség volt arra, hogy a centrista pártok, akik az AfD győzelmétől tartottak, átszavazzanak a szociáldemokratákra.

A másik két tartományi parlamentből már korábban kiestek, Szászországban 4,5%-os, Brandenburgban pedig 4,1%-os eredményt értek el. A Zöldek viszont a három tartományi parlamentből kettőben nem tudtak megmaradni: Szászországban 8,6%-ot, Türingiában 5,2%-ot, míg Brandenburgban 10,8%-ot szereztek.

Brandenburgban az AfD párt a szavazatok 29%-át tudta megszerezni, míg a BSW 13,5%-kal debütált, ezzel pedig sikerült maga mögé utasítania a Kereszténydemokrata Uniót (CDU). Szászországban az AfD 27,5%-os eredménnyel zárta a választásokat, itt is a CDU előtt végezve. A BSW ebben a tartományban is első alkalommal indult, és 12%-os támogatottságot ért el.

A BSW a harmadik helyen debütált 16 százalékkal.

Related posts