Az elektromos Volkswagenek iránti kereslet folyamatosan növekszik, azonban a vállalat profitja drámai módon csökkent.


Felemásan zárta első negyedévét a Volkswagen csoport, a több autó jóval kevesebb nyereséget hozott. Közzétette az első negyedévre vonatkozó eredményét a Volkswagen csoport. Az év első három hónapjában jelentősen nőtt a kereslet a cég villanyautó iránt, ami nem feltétlen öröm, ez ugyanis a profit jelentős esését hozta. Azaz még mindig veszteséges, vagy csak minimálisan nyereséges az elektromos autók gyártása. A tavalyi első negyedévhez képest igen jelentős, 113%-os növekedést ért el az európai piacon a VW, ha csak az elektromos autókat vizsgáljuk. Szépen fogytak a tengerentúlon is, az Egyesült Államokban 51%-os a többlet. Világviszonylatban minden tizedik eladott autójuk tartozik a BEV (Battery Electric Vehicle) kategóriába, ez az arány Nyugat-Európában 20%, az öreg kontinensen a piac negyede van a Volkswagen kezében. A globális eladások is nőttek, a 2,13 millió autó 1,4%-os növekedést jelent, a profittal viszont akad némi probléma. Az eddigi 6%-os ráta 3,7%-ra csúszott, azaz minél több elektromos járművet értékesítenek, annál kevesebbet keresnek. A cégcsoport haszna 2,18 milliárd euróra rúg az első negyedévben, ami 40,6%-os csökkenést mutat. Az ár növelése nem igazán járható út, az erős kínai konkurencia mellett ez könnyen visszaüthet. A Volkswagennek a hatékonyság növelése és a költségoptimalizálás jelentheti a kiutat, elvégre a darabszám terén most is jól teljesítenek, a kisebb, olcsóbb elektromos autók (ID.2/ Ford Fiesta, ID.1) pedig csak ezután érkeznek.

Related posts