Új intézkedés lépett életbe az F1 világában, amely a tűzveszély elkerülésére irányul.


A Nemzetközi Automobil Szövetség új szabályozást léptet életbe, melynek célja a lehetséges pályatüzek kockázatának csökkentése. A versenyhétvégéken kötelezően szükség lesz egy kiegészítő alkatrész beszerzésére.

A 2024-es Kínai Nagydíjon, valamint az idei Japán Nagydíjon is tűz ütött ki a pályát körülvevő, kiszáradt gyep területén, ami jelentős megszakításokat eredményezett Sanghajban és Szuzukában.

Futamot eddig nem kellett felfüggeszteni pályatűz miatt, és a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) nagyon szeretnék, ha nem is fordulna elő ilyen, ezért már Japán után előálltak egy lehetséges megoldással.

A felügyelőszervezet javaslata szerint a tűzveszélyes nyári helyszíneken, mint például a Magyar Nagydíjnak helyet adó Hungaroringen, elengedhetetlen lett volna a hagyományos, könnyebb titán elemek acélból készült kopólemezekre való cseréje. Ennek az volt az oka, hogy az acél anyag kevésbé hajlamos a szikrázásra, és a keletkező szikrák hőmérséklete is alacsonyabb, így csökkentve a tűzveszélyt.

Mostanra megszületett a végső döntés: az FIA a csapatokat arról tájékoztatta, hogy a 2025-ös idény fennmaradó 15 fordulóján sem lesz általánosan kötelező az acél kopólemez, ugyanakkor azokat minden egyes hétvégére el kell majd szállítani, és a szervezet eseti alapon dönt a felszerelésükről.

"Továbbra is a titánlapok maradnak az előírt elemek, ugyanakkor a csapatok kötelessége lesz acél kopólemezeket is minden fordulóra elvinni, ugyanis a Szuzukában látott gyeptüzek esetén kötelező tehető lesz azok használata" - közölte az FIA szóvivője.

Related posts