Új gumi érkezik az F1 világába, és a bevezetésének időpontja már a közelgő versenyhétvégén esedékes.


A Pirelli a szezon hetedik versenyére forradalmi újítással készül, hiszen eddig sosem látott abroncsokat biztosít a csapatok számára. Imolában debütál a leglágyabb gumikeverék, amely eddig a versenysorozat történetében megjelent.

A Pirelli 2018-ra már hétféle, a szivárvány minden árnyalatával jelölt száraz (slick) gumikeveréket kínált az esőgumi mellett, amelyek között megtalálható a szuperkemény, kemény, közepes, lágy, szuperlágy, ultralágy és hiperlágy változat is. Azonban 2019-re a márka úgy döntött, hogy egyszerűsíti a választékát, és a bonyolult elnevezések helyett számozásra váltott, ezzel megkönnyítve a pilóták és csapatok dolgát a gumiválasztás során.

2025-re a keverékek száma az eddigi ötről hatra nőtt, a legkeményebb C1-estől egészen a leglágyabb C6-osig. Ráadásul már tudni lehet, hogy mikor debütál a legújabb tag, a C6-os.

A Pirelli, figyelembe véve a "túl tartós" gumiabroncsokkal kapcsolatos tapasztalatait, a Japán Nagydíj viszonylag unalmas eseményére reagálva úgy döntött, hogy a következő futamokra gyorsabban kopó, lágyabb gumikat választ. Ezzel a lépéssel a tavalyi évhez képest izgalmasabb versenyeket szeretnének előidézni.

A hagyományos hármas felosztás – fehér a kemény, sárga a közepes, és piros a lágy – továbbra is megmarad, hiszen a versenyek során továbbra is csak a kínálat három-három verzióját szolgáltatják egy-egy hétvégén. Azonban tavalyhoz képest egy fokozattal lágyabb irányba terelik a triókat a Miami és az Emilia-Romagna Nagydíjra.

Floridában tehát a C3-as, C4-es és C5-ös keverék fogja alkotni a fehér-sárga-piros kombinációt, míg Imolában a csapatok a leglágyabb gumikat is bevethetik, így a C4-es, C5-ös és C6-os keverékek kerülnek majd az autókra.

Az utóbbi keveréket - akkor még prototípusként - a tavaly Mexikóban és Abu-Dzabiban tesztelték, idén Imola után várhatóan Monacóban, Montrealban, Szingapúrban és Las Vegasban kerülhet még elő.

Related posts