Iránban új életre kel a híres Dacia Logan, amelyet mostantól a helyi piacon is megtalálhatunk. A legendás autó újraértelmezi magát, modern technológiával és friss dizájnnal gazdagodva. A Dacia Logan újjászületése izgalmas lehetőségeket kínál, és új kaland


Közel két évtizeddel azután, hogy Romániában debütált a Dacia Logan első kiadása, az autó új néven és kissé módosított dizájnnal ismét visszatér a gyártósorra. Az iráni Pars Khodro a Renault-tól szerzett licenc alapján indítja újra a Pars Nova néven ismert modellt, amely a Közel-Keleten, sőt, valószínűleg Oroszországban is elérhetővé válik.

A Dacia Logan kalandos útja 2005-ben vette kezdetét, amikor a Renault Csoport a megfizethető árú, praktikus és strapabíró családi autó megalkotására összpontosított, hogy elnyerje a feltörekvő piacok vásárlóinak szívét. A Logan gyorsan népszerűséget szerzett Kelet-Európában, a Közel-Keleten és Latin-Amerikában, ahol sokak számára vált a megbízhatóság és az elérhetőség szimbólumává.

Az iráni Pars Khodro évekkel ezelőtt megszerezte a gyártási jogokat, és a saját változatát évekig készítette. Most, a Pars Nova formájában, új első-hátsó formatervvel, modernizált részletekkel, de a jól ismert sziluettel tér vissza.

Ez a licencelési megközelítés nem újkeletű a Renault történetében: a Dacia már az 1960-as évek végén a Renault 12 alapjaira építette saját autóit, amelyek hosszú éveken keresztül a gyártósorokon maradtak.

A Pars Nova motorterében továbbra is a jól bevált, 1,6 literes, szívó, négyhengeres benzinmotor dolgozik, 111 lóerős teljesítménnyel és 150 newtonméter nyomatékkal. Bár a hajtáslánc klasszikusnak mondható, a felszereltség jóval modernebb, mint a 2005-ös induláskor: központi érintőkijelzős infotainment rendszer, digitális-analóg kombinált műszerfal, menetstabilizáló és kipörgésgátló is megtalálható benne.

A Logan története során többször "új életre kelt" más márkanév alatt. Oroszországban az AvtoVAZ Lada Largus néven gyártotta, Mexikóban Nissan Aprio néven árulták, míg Iránban korábban Renault Tondar néven futott. A Renault azonban hat éve kivonult az iráni piacról a nemzetközi szankciók miatt, így a rombusz embléma helyett most a Pars Khodro saját logója díszíti az autót - írja a TransTelex.

Related posts