Az idei angol érettségi igencsak emlékezetesre sikerült. A diákok izgatottan léptek be a terembe, tele várakozással és izgalommal. A kérdések változatosak voltak, a nyelvtan és a szókincs mellett a szövegértés is komoly kihívást jelentett. A feladatok köz


A magyar, matematika és történelem tantárgyak után a középiskolások csütörtökön az idegen nyelvek közül a legkedveltebb, az angol nyelv érettségi vizsgáján vettek részt. Megvizsgáltuk, hogy milyen tapasztalatokkal zárták a diákok az angol érettségit 2025-ben.

Az angol érettségi vizsga 2025-ös évben országosan több mint 74 ezer diákot érintett, hiszen középszinten 46 788, emelt szinten pedig 27 742 diák tesz majd vizsgát. Különösen figyelemre méltó, hogy az emelt szinten vizsgázók aránya is jelentős; azok, akik a vizsgán 60 százalék felett teljesítenek, egy B2-es (középfokú) komplex nyelvvizsgával gazdagodnak. Ha valaki 40 és 59 százalék között teljesít, akkor pedig egy B1-es (alapfokú) komplex nyelvvizsga-bizonyítványt szerez.

Az angol érettségi 2025-ben is kiemelt volt a Közgében

Paláncz György, a Békéscsabai SZC Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum és Kollégium igazgatója kérdésünkre kifejtette, hogy az angol nyelv kiemelkedő szerepet játszik az intézmény életében. Mint két tanítási nyelvű iskola, folyamatosan magas elvárásokat támasztanak az angol tantárggyal kapcsolatban, és ezért mindig jó eredményekre számítanak a diákoktól.

- Iskolánkban az angol érettségizők száma idén elég alacsony volt, mivel a diákjaink többsége emelt szinten választotta a vizsgát. Ennek következtében a kijelölt helyszíneken írták meg az érettségi dolgozataikat. Csütörtökön csupán hatvan diák vizsgázott nálunk középszinten - nyilatkozta.

Így sikerült a végzősöknek az angol érettségi

Megkérdeztük néhány Közgés diáktársunkat az idei angol feladatsorral kapcsolatos véleményükről. A válaszok alapján a többségük pozitívan értékelte a teljesítményét, ám a hallott szövegértési részre néhányan kifogásokat emeltek, mondván, hogy az általában megszokott szintnél nehezebb feladatokkal kellett megküzdeniük.

- A szövegértés nagyon könnyen ment, ugyanakkor a nyelvhelyességi feladat annyira nem volt egyszerű, míg a hallott szövegértésnél valószínűleg a hangszóró miatt kicsit nehéz dolgom volt, a fogalmazások viszont nagyon tetszettek, jó témákat kaptunk és könnyen meg lehetett írni őket - részletezte Számfira Szonja.

A szaktanár is megosztotta a saját nézőpontját.

Lipták György, a Közgé angol nyelvtanára értékelte az idei feladatsort. Kiemelte, hogy az elvártaknak megfelelő volt az érettségi, ugyanakkor a nyelvhelyesség részben voltak nehezebb feladatok, bár ez kisebb súllyal esik latba, mint az olvasott vagy a hallott szövegértés és az íráskészség. Szerinte ha a diákok rendesen felkészültek, akkor abszolút teljesíthető volt.

A legtöbben a hallott szövegértés nehézségeire panaszkodtak nekem, ami nem meglepő, hiszen a feladat behelyettesítős volt, és ez sokak számára kihívást jelentett. Az íráskészség szekció viszont nem tűnt túl bonyolultnak; a második feladat egy tanácsadós levél volt, amely hasonlított a korábbi évekhez. Az első feladatban pedig egy tanárnak kellett hivatalos levelet megfogalmaznia - összegezte a pedagógus.

Related posts