Egyre inkább fokozódnak a feszültségek Mészáros Lőrinc eszéki futballklubjánál, ahol a vezetőség a szurkolók büntetésével próbálja kezelni a felmerülő problémákat.


A cikkek megosztásához szükséged lesz egy Közösség vagy Belső Kör csomagra. Amennyiben még nem rendelkezel ilyennel, nézd meg a Csomagok között, és válaszd ki a számodra legmegfelelőbbet! Ha már van előfizetésed, csak lépj be a fiókodba, és élvezd a tartalmakat!

Míg Mészáros Lőrinc a családjával idilli helyeken tölti a nyári pihenését, addig a felcsúti csapata sajnos búcsút intett az Európa-liga selejtezőjének. Ezen kívül az NK Osijek körüli helyzet is aggasztó jeleket mutat, ami tovább bonyolítja az üzletember sportbeli érdekeltségeit.

Egy évvel ezelőtt még arról számolhattam be, hogy Mészáros Lőrinc 57 milliárd forintból varázslatos átalakulást hozott Eszéken. Pénzügyi szempontból verhetetlen volt, hiszen 2023-ban még a nagy hagyományokkal bíró és számos sikert elkönyvelő Dinamo Zagreb-nál is kedvezőbb eredményeket mutatott fel a horvát piacon. Azonban az utóbbi időben valami megváltozott – vagy talán a problémák kezdtek felszínre törni, és felfedték magukat. Az előző évi siker után a 2024/2025-ös szezon katasztrofálisan indult, a szurkolók és a klubvezetés közötti viszony pedig egyre feszültebbé vált.

Tavasszal a szurkolók nyílt levelet intéztek Mészároshoz, amelyben a csapat katasztrofális teljesítményére hivatkozva a klubvezetést tették felelőssé. Kérvényezték, hogy a neves magyar tulajdonos sürgősen váltsa le azokat, akik a csapat sorsát hátrányosan befolyásolták. A drukkerek véleménye szerint a vezetőség az utóbbi öt évben sorozatosan rossz döntéseket hozott és mulasztások sorát halmozta fel, miközben a problémák megoldása helyett inkább a döntések elkerülésére összpontosítottak.

Anyagilag is megtört a sikerszéria, 2024-ben év végi árfolyamon számolva 104 millió forintos veszteséget termelt a klub. A fő okok az emelkedő költségek és az elmaradó bevételek voltak. Ez utóbbi teljesen új kontextust nyer a horvát sajtóban frissiben megjelent információk fényében.

A sztori nem bonyolult: a klub marketingje teljesen leállt, mintha csak megfagytak volna. Pedig a sikerhez elengedhetetlen lenne, hogy minél többen látogassanak el a mérkőzésekre, és hogy a szurkolók szívesen vásároljanak mezeket, sálakat, bögréket és egyéb relikviákat. Fontos lenne, hogy a szurkolók igazi eseménynek érezzék, amikor a csapat az Opus Arenában lép pályára. De ha ez még nem lenne elég,

"Egy anya és apa vasárnap reggel Zupanjában ébred, beülnek az autóba, Eszék felé indulnak. Sétálnak a városközpontban, meglátogatják a bevásárlóközpontot, hat órával a meccs előtt már a stadionban vannak. Itt interaktív gyereksarok, DJ, óriási LED-kivetítő, múzeum várja a szurkolókat, akik speciális karkötővel fizethetnek, amivel kedvezményekre beváltható pontokat gyűjtenek" - írta Marijan Palic marketingszakértő, aki egy ideig maga is részt vett az NK Osijek munkájában.

Bár futurisztikusnak tűnik mindez, nem a jelenkorra utal, amikor Eszék már hipermodern, szaunás VIP-részleggel rendelkező stadionnal büszkélkedhet. Hanem egy olyan időszakra, amikor még csak a felépítésről álmodoztak. Akkoriban így zajlott egy meccsnap Eszéken. Ma már a klub marketingtevékenysége annyira lecsökkent, hogy a stadion megnyitóját sem tudták megtölteni nézőkkel. Pedig a szakértők szerint ez legalább könnyedén ment volna, ha megfelelő felhajtást, hirdetéseket, plakátokat és legendákról készült videókat vetettek volna be. De sajnos, ez a lehetőség elszállt.

Related posts