A MÁV új, friss információkat osztott meg a vonatok késéseivel kapcsolatban, különös figyelmet fordítva a miskolci vonal teljesítményére.

Elérkezett a hónap vége, így itt az ideje a havi jelentésnek. A legfrissebb adatok alapján megállapítható, hogy a miskolci fővonal teljesítménye a MÁV-nál ezúttal nem volt olyan kiemelkedő, mint a májusi időszakban.
A célzott infrastrukturális beavatkozásoknak és a flotta, elsősorban a vontatójármű-állomány megerősítésének köszönhetően a MÁV-csoport járatainak pontossága idén júniusban - már a tanév végét magában foglaló első, "igazi" nyári hónapban - is javulni tudott az előző évekhez képest - írja a MÁV. 2024. júniusához viszonyítva 4 százalékkal, 2023 júniusához viszonyítva pedig 1 százalékkal közlekedtek pontosabban a vonatok, több jelentősebb haváriahelyzet azonban végül az egész hónap menetrendszerűségére negatív hatással volt. A meghibásodások június 4-től pünkösd szombatig kiemelten a dunántúli vasútvonalakon (Székesfehérvár, a Balaton és Tatabánya-Győr térségében) okoztak fennakadásokat a vasúti közlekedésben.
Júniusban így végül a vonatok 3,37 százaléka, a VOLÁN-járatok 0,39 százaléka, illetve a HÉV-ek 0,05 százaléka szenvedett el legalább 20 perces késést - e járataink utasai a késési biztosítás alapján június folyamán már kártérítésben részesültek. 2025. júniusában összesen 114,3 millió forintot fizetett a MÁV Személyszállítási Zrt. az utasoknak késési biztosításként a legalább 20 percet késett vonatokra és autóbuszokra váltott jegyek után.
A jobb mozdonyok azonban júniusban is pontosabb vonatokat jelentettek, így a nagyteljesítményű vontatójárművek (és a nyári főszezonban a KISS motorvonatból kiállított Alföld expresszek) révén a szegedi vasútvonal menetrendszerűsége - hosszú idő után - ismét elérte a 80 százalékot.
A pünkösdi hétvégét követően a menetrendszerűség mindenütt kedvező irányba mozdult el: a balatoni vasútvonalakon a teljesítmény a 72 százalék körüli szintet érte el. Ez az érték már a 2024. júniusi adatokhoz képest is enyhe javulást mutat. A főszezonra való felkészülés keretében végrehajtott intézkedések révén további, jelentős előrelépések várhatók a közeljövőben. Azonban a júliusi vihar következtében - különösen a 29-es, északi parti vonalon - bekövetkezett pályakárok nem segítik elő e célok elérését.
MÁV: Ebben a hónapban nem tapasztalható javulás a vonatok pontosságában.
A miskolci fővonal teljesítménye az országos átlagot (80,73%) alulmúlta, hiszen a vonatok csupán 77,02%-a érkezett pontosan. Ez a szám egy kis csökkenést mutat a májusi 81,42%-hoz viszonyítva. A késések leggyakrabban 6-15 perc közötti időintervallumban jelentkeztek.