Az idei áprilisi hónapban feleannyi traktor keresett gazdára, mint a tavalyi év hasonló időszakában.


A Datahouse adatbázisa a Magyarországon nyilvántartott mezőgazdasági vontatók forgalomba helyezett mennyiségét tartalmazza, amelyet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) szolgáltatott. Az alábbi információk e forrás alapján kerültek összegzésre és bemutatásra.

2025 áprilisában a mezőgazdasági vontatók értékesítése 137 darabra csökkent, ami 59 darabbal kevesebb, mint a 2024 áprilisi eladások. Ez a szám 30,1%-os visszaesést tükröz. Továbbá, ha a 2023 áprilisi adatokhoz viszonyítunk, akkor 156 darabbal kevesebb vontatót értékesítettek, ami 53,2%-os csökkenést jelent az előző évhez képest.

2025 áprilisában összesen 137 mezőgazdasági vontatót adtak el - forrás: pixabay.com

Hónap 2025 2024 2023 Változás

A 2024-es év új lehetőségeket és kihívásokat hoz magával, amelyek jelentős változásokat eredményezhetnek. A változások mértéke és iránya sok tényezőtől függ, és ezek a változások akár százalékos arányokban is kifejezhetők. Érdemes figyelemmel kísérni a fejlődést, hogy megláthassuk, hogyan formálják át életünket és környezetünket ezek az új trendek.

Változás

2023 Változás %

Jan 145 147 272 -2 -1,4% -127 -46,7% Feb 81 161 313 -80 -49,7% -232 -74,1% Mar 138 180 420 -42 -23,3% -282 -67,1% Apr 137 196 293 -59 -30,1% -156 -53,2% May 156 265 Jun 161 359 Jul 153 205 Aug 88 190 Sep 102 156 Oct 117 184 Nov 122 166 Dec 144 185 Total Ytd 501 684 1298 -183 -26,8% -797 -61,4% Total 501 1727 3008 Negyedév / Quarter 2025 2024 2023 Kül. % Kül. % I.n.év 364 488 1005 -124 -25,4% -641 -63,8% II.n.év 137 513 917 III.n.év 343 551 IV.n.év 383 535

Az áprilisi traktorértékesítési statisztikák a különböző márkák tekintetében a következőképpen formálódtak:

Természetesen! Kérlek, írd le, hogy milyen szöveget szeretnél egyedivé tenni, és szívesen segítek!

A "Márka" kifejezés számos jelentést hordozhat, attól függően, hogy milyen kontextusban használjuk. Alapvetően egy márka egy olyan azonosító, amely megkülönbözteti a termékeket vagy szolgáltatásokat a versenytársaktól. Ezen kívül a márka nem csupán egy név vagy logó; egy érzelmi kapcsolatot is teremt a vásárlók és a termékek között. A sikeres márkák mögött gyakran erős értékek, történetek és identitások állnak, amelyek képesek megragadni a közönség figyelmét és hűséget kialakítani. A márkák jelentős szerepet játszanak a piacon, hiszen nemcsak a termékek eladását segítik elő, hanem a fogyasztói élményt is formálják. A mai digitális korban a márkák folyamatosan alkalmazkodnak a változó fogyasztói igényekhez és trendekhez. Az online jelenlét, a közösségi média és az influencerek használata mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a márkák elérjék célközönségüket, és fenntartsák a relevanciájukat a piacon. Összességében a márka nem csupán egy termék szimbóluma, hanem egy komplex ökoszisztéma, amely a fogyasztói élmény és a piaci siker kulcsfontosságú eleme.

2025 áprilisi piaci elemzés. %

2024.04 Piaci rész. %

2023 áprilisi piaci elemzés: A trendek és lehetőségek áttekintése. %

Itt van egy egyedi ábrázolás a megadott adatok alapján: 1. **CLAAS**: Az értékesítési arányok lenyűgözőek – 20 egység 14,60%-os részesedéssel, 28 egység 14,29%-kal, és 57 egység pedig 19,45%-kal zárta a hónapot. 2. **SOLIS**: Ezen a területen 17 egység 12,41%-ot képvisel, míg a 32 egység 16,33%-os növekedést mutat. Külön érdekesség, hogy 12 egység mindössze 4,10%-ot tesz ki. 3. **NEW HOLLAND**: A statisztikák szerint 10 egység 7,30%-os arányt, 20 egység 10,20%-ot, míg 25 egység 8,53%-ot hozott. 4. **DEUTZ-FAHR**: A gyártó 7 egységgel indít, ami 5,11%-ot jelent, viszont 4 egység csupán 2,04%-ot produkál, és 6 egység is csupán 2,05%-t mutat. 5. **VST**: A VST 7 egységének 5,11%-os részesedése mellett 3 egység csupán 1,53%-ot, míg 1 egység 0,34%-ot képvisel. 6. **JCB**: A JCB 7 egysége 5,11%-ot képvisel, de érdekes, hogy 0 egység teljesítménye 0,00%-ot mutat, míg 6 egység 2,05%-os arányt hozott. 7. **JOHN DEERE**: A népszerű márka 6 egységgel 4,38%-ot, 35 egységgel pedig 17,86%-ot, míg 56 egységgel 19,11%-ot ért el. 8. **FENDT**: 6 egység 4,38%-ot képvisel, viszont 6 egység 3,06%-ot, és 30 egység 10,24%-ot mutat. 9. **SAME**: A SAME 5 egysége 3,65%-ot jelent, míg a 6 egység 3,06%-ot, és 3 egység csupán 1,02%-ot mutat. 10. **KUBOTA**: A KUBOTA 5 egysége 3,65%-ot, 2 egysége 1,02%-ot, míg 4 egysége 1,37%-ot hozott. Ezek az adatok jól tükrözik a különböző márkák teljesítményét és piaci részesedését a mezőgazdasági gépek szegmensében.

A táblázatban látható az áprilisi hónap során eladott mezőgazdasági vontatók márkák szerinti megoszlása. A listát a Datahouse készítette, és a rangsor élén a Claas áll 20 darabbal, őt követi a Solis 17 eladott egységgel, míg a New Holland 10 vontatót értékesített.

Ha mezőgazdasági vontató beszerzését fontolgatod, érdemes ellátogatnod az Agroinform Piactérre! Itt több száz új és használt erőgépből válogathatsz, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbb megoldást!

Indexkép: pixabay.com

Related posts