F2: Előzött és taktikázott – Dunne elhódította első győzelmét | M4 Sport

Alexander Dunne, a McLaren fiatal tehetsége, diadalmaskodott a Forma-2-esek bahreini főversenyén. A futam kezdetén magabiztosan tört a mezőny élére, és az előnyét végig sikerült megőriznie. A célvonalhoz Luke Browning érkezett másodikként, aki alternatív stratégiájával hódította meg a második helyet. A dobogó legalsó fokán pedig Leonardo Fornaroli ünnepelhetett.
A szezon első főversenyét sajnos Melbourne-ben a heves esőzés miatt törölték, így a várva várt megmérettetés elmaradt. Ennek ellenére Leonardo Fornaroli, az F3 tavalyi bajnoka, előnyös pozícióban várta a rajtot, és izgalommal tekintett a kihívások elé.
A második helyről a Williams által frissen szerződtetett junior, Victor Martins indult, a második rajtsort pedig Luke Browning és Alexander Dunne alkotta. Az ötödik és a hatodik helyről két rutinos pilóta, Roman Stanek és Richard Verschoor startolt.
A hetedik rajthelyről az újonc, Sami Meguetounif, valamint Rafael Villagómez indulhat. Dino Beganovic a kilencedik pozícióban várja a rajtot, míg Joshua Dürksen a tizedik helyen foglal helyet.
Fornaroli roppant magabiztosan vágott neki a versenynek: a rajtnál megőrizte elsőségét, az első kör végére pedig előnyét már másodperc felettire növelte. Vagyis azonnal kiszorította a DRS-távolságból Dunne-t, aki két pozíciót is javított.
Nagyon jól kezdett Rafael Villagómez is, aki az első kör végén öt helyezéssel állt előbb, mint a rajtnál: harmadik volt.
Stanek állt a negyedik helyen, a sprint győztese, Marti ötödik volt (ő a tizenegyedik pozícióból startol), a hatodik helyen pedig Martins jött, aki bár pozíciókat veszített, ezúttal sikeresen vette a rajt utáni tülekedés jelentette akadályt.
A verseny dinamikája az első körök után drámai fordulatot vett: Dunne elkezdte csökkenteni a hátrányát, és hamarosan utolérte Fornarolit, akit a hetedik körben már sikerült is megelőznie. Közben Marti is remek teljesítményt nyújtott, felzárkózott a harmadik pozícióba, megelőzve Martinst és Villagómezt, akit a francia versenyző szintén lehagyott.
Az előzés után Dunne fokozatosan eltávolodott Fornarolitól: három kör elteltével a McLaren versenyzője másfél másodperces előnyre tett szert. Egy újabb három kör elteltével ez az előny már kétszeresére nőtt, és Dunne három másodperccel vezetett riválisa előtt.
Dunne ráadásul a gumikat is nagyon jól menedzselte, hiszen az utolsók között, a tizenhatodik körben ment ki azok közül, akik a lágyakon vágtak neki a versenynek (néhány kemény gumin startolt is lefutott ezzel az etappal, volt aki közülük hamarabb váltott).
Cseréje után a második helyre jött vissza, Arvid Lindblad mögé, aki keményen vágott neki a futamnak és az első etapot hosszúra nyújtotta. Előnye nyolc másodperc volt Dunne-nal szemben, a pályán azonban nem került sor összecsapásra, hiszen Lindblad két körrel riválisa után kiállt váltani.
A kerékcserék jelentős változást hoztak a verseny alakulásában, hiszen Marins Fornaroli a második helyre lépett előre. Ráadásul a francia versenyző mindössze másfél másodpercre volt az élen haladó Dunne-tól, amikor a második etap kezdetét vette.
A dobogóért folyó küzdelemben a verseny második felében Browning is beszállt, aki viszonylag hamar váltott keményről lágy keverékre, a gyorsabb abroncson pedig egészen a negyedik helyig jött fel.
A huszonegyedik körben Fornarolit megelőzve átvette a harmadik helyet, majd Martins nyomába eredt, aki már négy másodperces hátrányban volt Dunne-nal szemben. Az ír versenyző, még a kemény abroncsok ellenére is, fokozta a tempót, és továbbra is magabiztosan irányította a versenyt.
Browning a huszonharmadik körben legyőzte Martinst is, így már csak Dunne állt előtte. Ez új kihívást jelentett Dunne számára, hiszen a gyorsabb abroncsokkal érkező versenytársat kellett kezelnie, miközben próbálta megőrizni előnyét.
Dunne ezt az akadályt is vette, sőt, még növelte is fórját Browninggal szemben, akinek tehát a második helyezés volt a maximum, amit elérhetett az elnyújtott taktikával.
A futam hajrájában Martins és Fornaroli küzdelme szolgáltatott izgalmakat, az olasz ugyanis visszazárkózott riválisára és le is hagyta őt egy látványos manőver során. Így tehát a dobogóra ő állhatott fel a győztes Dunne (az ír először ünnepelt F2-es sikert) és Browning mellé.
Martins három körrel a verseny vége előtt megelőzte Martit, így a francia versenyző végül az ötödik helyen zárta a futamot. A verseny során még Verschoor, Beganovic, Gabriel Miní, Lindblad és Dürksen is pontot szerzett.