Jelenleg Európa nem mutat érdeklődést a Tesla önvezető technológiája iránt.
A Tesla úgy véli, hogy a saját Full Self-Driving (FSD) technológiája már készen áll arra, hogy megjelenjen az európai piacon, ám az uniós szabályozók nem osztják ezt az optimizmust. Míg Róma és Párizs utcáiról lenyűgöző bemutatóvideók érkeznek, az engedélyezési folyamat még mindig jelentős akadályokkal küzd, és távol van a végső cél elérésétől.
A Tesla új videóiban az FSD sofőr nélkül közlekedik Róma és Párizs legzsúfoltabb utcáin. Elon Musk szerint a rendszer már bizonyított, és kizárólag a hatóságok lassúsága akadályozza a bevezetést. A holland RDW-n és az EU jóváhagyási mechanizmusán múlik, mikor indulhat el az FSD Európában.
Míg az Egyesült Államokban a Tesla FSD (Full Self-Driving) már nyilvános bétaként elérhető, Európában jelenleg csupán a 2-es szintű vezetéstámogatás engedélyezett. A Mercedes-Benz az egyedüli autógyártó, amely a 3-as szintű autonóm vezetési rendszert korlátozott körülmények között, kizárólag német autópályákon vezette be, és ezt redundáns biztonsági elemekkel, valamint Lidarral egészítette ki. Ezzel szemben a Tesla rendszere kizárólag kamerás megoldásokra támaszkodik, ami a szabályozók oldaláról több kérdést is felvet.
Az Európai Unió részletes és alapos teszteredményekre számít, különösen figyelembe véve, hogy az FSD (Full Self-Driving) rendszer szinte teljes egészében amerikai környezetben került kipróbálásra. A kamerákra alapozott technológia és a felelősségi kérdések rendezetlensége tovább bonyolítja a helyzetet, ezért valószínűtlen, hogy az FSD európai jóváhagyása zökkenőmentesen és gyorsan lezajlana. 2025-re így aligha várható a rendszer széles körű bevezetése – értesül a insideevs.com.