A BKV sürgős és átfogó flottavizsgálatot indított, miután egy újabb busz lángra kapott Budapesten.


Kiemelték: az eddigi vizsgálatok szerint egyedi és véletlenszerű esetekről van szó, semmilyen műszaki vagy üzemeltetési összefüggés nem állapítható meg. Azt írták, a BKV Zrt. minden autóbusza - így a tűzesetekben érintett járművek is - rendszeresen átesik a napi üzembe állítás előtti ellenőrzéseken, valamint tűzbiztonsági szempontból heti rendszeres műszaki vizsgálaton is. "Az eddigi vizsgálatok szerint a tűzeseteknél műszaki vagy üzemeltetési összefüggés nem állapítható meg" - közölték, hangsúlyozva: a tűzesetek "nem a BKV-buszok általános biztonságát tükrözik". Hozzátették: dolgozóik mindent megtesznek azért, hogy a flotta beruházási források csökkenése miatti öregedése ellenére is magas színvonalú és biztonságos szolgáltatást nyújtson a BKV.

- fogalmazták meg.

Közölték azt is, a BKV üzemeltetésében lévő autóbuszok utastere elkülönül a motortértől, így műszaki probléma esetén az utasok biztonságban, gyorsan el tudják hagyni a járművet.

A társaság képviselői hangsúlyozták, hogy műszaki meghibásodás következtében bekövetkezett tűzesetek során eddig soha nem történt személyi sérülés az autóbuszaik fedélzetén.

Hozzátették: a buszok mindegyike automata tűzoltóberendezéssel van felszerelve, a rendelkezésre álló információk szerint ezek most is működésbe léptek, azonban a szerdai tűznél nem tudták megakadályozni, hogy a busz teljesen kiégjen.

Emlékezetes esemény zajlott le a főváros szívében szerdán, amikor egy 2015-ben üzembe helyezett, körülbelül 500 ezer kilométert futott Karsan Atak busz lángra kapott. Az incidens során négy utas, valamint a busz vezetője is időben elhagyta a járművet, így szerencsére senki sem sérült meg a tűz elterjedése előtt. Másnap, csütörtökön, 8 óra körüli időpontban a XI. kerületi Érdi út és Süveg utca kereszteződésénél egy 59-es villamospótló autóbusz motorterében gyulladtak meg a lángok, amelyek gyorsan átterjedtek a jármű hátsó részére is. Itt is minden utas és a járművezető épségben el tudta hagyni a buszt, a baleset következtében senki sem sérült meg. A szóban forgó autóbusz egy 24 éves Mercedes-Benz Citaro, amelynek futásteljesítménye már megközelítette az 1,5 millió kilométert. Délután nem sokkal pedig egy üresen álló, szintén 24 éves, több mint 1,3 millió kilométert futott Mercedes Citaro hátsó része füstölni kezdett. A járművezető azonnal reagált, és kézi tűzoltókészülékével megkezdte az oltást, így elkerülve a tűz kialakulását.

A BKV tájékoztatása szerint a szakmai tapasztalataik alapján az autóbuszok ideális maximális élettartama 10 év. A vállalat elkötelezetten dolgozik annak érdekében, hogy a járműveket hosszú távon és biztonságosan üzemeltethesse. Ugyanakkor hangsúlyozták, hogy a közösségi közlekedés biztonságát és megbízhatóságát legjobban az új járművek folyamatos és rendszeres beszerzésével tudják garantálni. Emellett kifejtették:

A BKV flottájának megújítása a következő években is továbbra is prioritást élvez, hiszen a legidősebb autóbuszok fokozatosan kivonásra kerülnek a forgalomból.

Kiemelt fotó: A József nádor téren, Budapesten, 2025. augusztus 13-án lángra kapott egy busz - Forrás: Facebook

Related posts